الأحد، 24 أبريل 2011 | By: Unknown

الـــسحـــاب الأبــــيــــض الجزء الأخـــــيـــر

السادة البخلاء بمناسبة الصيف

يسعدنى ويثلج مراوح صدرى وقلبى وعقلى انى اخنق عليكم زيادة واختم النهاردة الحكاية

بقيتوا تدخلوا تقروا وبعدين تعملوا كوتيه كوتيه تفلسعوا يعنى من غير اى تعليقات

مع انكم انتم الرئة اللى بتنفس منها .............. مين سدها

وانتم المرايا اللى بشوف نفسى فيها ............ ييع ايه المنظر ده

وادعى لك بإية يا مورو يا بنت حوا وادم يا رافعة روحى المعنوية الهى تشربى ميه معدنية

يييييه افتكرت الازازة اللى السواق السلحفة ضرب بوزوه فيها

وقعدت الميه فيها تبقلل ولا اعلانات المياه الغازية

كفاية هارجع

المهم وصلنا بسلامة الله بعد خراب مالطة

نزلت من البيجو بسب والعن ابو عم خالة جد ام كوتشات العربية

الوقت فات والميعاد فات والسفرية جت على فاشوش

منيت نفسى وقلت جايز تكون مستنية واهو كل اللى اتأخرته يدوبك ساعة ونص بس

المهم عدلت الكاب ونتعت الشنطة على كتفى وشغلت الووك مان على اغانى

البيست هيتس لصاحبى وجارى العزيز المطرب الشعبى الفلح مايكل بولتون

واتنطت تانى فى مواصلات داخلية عشان اوصل لمكان اللقاء

لحد اما وصلت

دخلت المحل وطلبت وجبة وقعدت اتطلع فى وجوه الزباين لعل وعسى

واذ فجاءة و من غير مناسبة

مفيش حد عبرنى

المهم خلصت الاكل وانا مخى مدور مواتير الفكر والعبقرة

قلت انا معايا تليفون بيتها اتصل واعتذر و ااقولها انى وصلت متأخر

على الاقل عشان منظرى ميبقاش بايخ ادام الواد بيتر لما يوصل بالسلامة من اموريكا

ايامها ماكنش لسه الموبيل بقى فى ايد كل من هب ودب

وانا كنت من عينة هب ودب دى

طب فين يا بشر السنترال او اى حاجة لها سماعة وتقول الوو

المهم الناس قاعدوا يوصفوا يمين فى شمال لحد اما قابلت شخص متعاون جدا

ويشبه الفنان العالمى اتشلى يا اختى

اسمه تشارلى شابلن بتاع الافلام السوكتم بوكتم يا تايه بيه؟

لا ناصح ياض ..... جاك خابط فى نفوخك

المهم شاورلى على مكان قريب وقالى ناصحا اشترى الكارت ابو عشرة جنيه

جهزت المبلغ ودخلت لاقيت المكان زحمة ولاقيت كائن ضخم طول بعرض

حاجة كدة شبه النجم العالمى ارنولد شوال بنجر

اخرس ياض بدل ما اغزك

اول لما وصلت له وبديله الفلوس وبقوله عايز كارت

راح مزعق فيا وقالى ايه ده الكروت اللى عندى بخمسه وعشرين جنيه

ياخى ياكشى تولع انت والسنترال وبلدكم كلها

ايه اليوم المستنيل على دماغى ده

سواق بطيئ وجاموسة حامل بتوبخ فيا هو انا بقيت قفا والا ايه

وبرغم انى كنت ايامها رفيع واونكل بيبى اليفانت (الفيل الصغير)

لو هش بإديه ناحيتى هايطيرنى لكن العرق الصعيدى نقح عليا

ورحت معلى صوتى وفارش الملايه ولا همنى

الغريبة الناس قعدوا يهدوا فيا وكان واضح ان الكائن ده تخانة على عفانة

المهم اخدت بعضى وخرجت وقلت ايه يعنى اشوف محل اتصل منه

وسبحان الله مقدر ومكتوب ان السكك تبقى مقفولة

والمحلات اللى اعدى عليها ماكنش فيها تليفونات

والوقت اتأخر

استعوضت ربنا فى اليوم وقلت اروح لان ماعدش فيه امل فى اليوم الغريب ده

-------- موسيقى اوركيسترا الندامة -----------

ومشيت مشيت على الاشواك وفت ميعادك

لا لقيت حد استناك و لا الناس قالت مالك

----------------------------------------------

ووصلت بيتى فجرا على الساعة 3

الصبح على الساعة 10 صباحا لقيت تليفون البيت بيرن

والدة السحاب الابيض بذات نفسها بتكلمنى

المهم حكيت لها على الموضوع وحلفت لها انى وصلت بس متأخر

لان المحفظة نسيتها والفيلم الغريب اللى حصل معايا وقلت لها على امارة للمكان

اللى كنت هاقبل بنتها وابنها فيه عشان تصدق انى مش بسرح بيها

المهم قفلت معايا من غير ما اكلم بنتها لانها كانت لسه نايمة

طبيعى يعنى البنات كلهم كدة وخم ونوم وقلة صنعة وكسل

وقالت لى انها هاتبلغها انى سألت عليها لما تصحى

بعد يجيى ساعة ونص كلمتنى واول مرة اسمع صوتها

واخ من ذكاء البنات لان قبل ما نقفل قالت لى انها مش مقتنعة

اصلا ان فيه بيتر نورمان وانى بشتغلها

قلت لها ولو كان بيتر نورمان وتايه حاجة واحدة تبقى ايه المشكلة

مش بيتر اتعامل معاكى باحترام

ولو كان تاية هو من الاول اللى كان فى الصورة كانت الامور هاتمشى زى مامشيت

وبعد محاورات ومجادلات

قلت لها لو عايزة متكلمنيش تانى ده حقك بس هو بيتر فرق ايه عن تايه

وسيبت لها وقت تفكر وتقرر

واختارت نبقى اصدقاء زى ما كنا

ربنا كرمها وتزوجت بعد كدة

واختفت من النت زى كتير ما اختفوا ايييييه يالا هانخد زمنا وزمن غيرنا

تصبحوا على حيطة

6 التعليقات:

MOROOOO يقول...

هههههههههههههههههههههههههههه

جميلة موووووووووووووووووووووووووت

ربنا يخليكـ يا عمو تايه يا رب

فى انتظار جديدكـ دائما

دمت فى سعادة

Unknown يقول...

انبسطى يا ست مورو ادى الحكاية خلصت
يالا يارب دايما مبسوطة :)

محمد يقول...

رائعة وجميلة جدا قصة تحفة اتمنى لك مزيد من النجاح ...

Carmen يقول...

‏^‏_^ كويس اني جيت ع الحلقة الاخيرة قصة جميلة واسلوب القاء جميل تسلم ايدك‏^‏_^ كويس اني جيت ع الحلقة الاخيرة قصة جميلة واسلوب القاء جميل تسلم ايدك

Unknown يقول...

محمد وكارمن
سعيد لان بوستى عجبكم ويارب دايما

Carmen يقول...

http://karmenhome.blogspot.com/2011/07/4.html

http://karmenhome.blogspot.com/2011/07/3.html

http://karmenhome.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

http://karmenhome.blogspot.com/2011/07/2.html

لك هدية روح استلمها :D

إرسال تعليق